sobota, 3 maja 2014

Pomysł na majówkowy wypad: Zamek w Mosznej

Ostatnio narzekałam, że w tym roku Majówka w domu i zasadniczo tak, ale korzystając z pięknego słońca udało nam się w czwartek wyrwać za miasto :) Całkowicie spontanicznie pojechaliśmy do przepięknego Zamku w Mosznej w województwie opolskim. Podróż autostradą trwała trochę ponad godzinę, a na miejscu czekały nas takie widoki:

Przyznajcie, że Zamek jest obłędny! Najpiękniejszy, jaki widziałam w Polsce.

Jego historia pokrótce przedstawia się tak: został zbudowany w XVII wieku przez ród Tiele-Wincklerów. Na początku XX wieku gościem polowań był sam cesarz Wilhelm II. Po II Wojnie Światowej Tiele-Wincklerowie opuścili pałac w obawie przed sowietami; ci zresztą rozkradli zgromadzone w nim dzieła sztuki i zniszczyli wyposażenie. W latach 1972-2013 znajdowało się w nim Centrum Terapii i Nerwic. Obecnie Zamek w Mosznej jest jedną z największych atrakcji Opolszczyzny i rokrocznie przyciąga tysiące turystów.

Zabytek otoczony jest przeogromnym parkiem krajobrazowym, w którym można zobaczyć duże skupiska rododendronów i trzystuletnie dęby. Poza tym na miejscu jest także uroczy stawik, wypożyczalnia kajaków, stadnina konna, restauracja, dwie kawiarnie. Minusem jest to, że lokale nie mają swoich ogródków na zewnątrz, uznaliśmy więc, że grzechem byłoby siedzenie w środku w tak piękną pogodę i wzięliśmy sobie kiełbaski z grilla w budce na zewnątrz, co z przyjemnością zjedliśmy na trawce z widokiem na Zamek :)

Wstęp ma teren Zespołu Pałacowo-Parkowego Moszna kosztuje 6 zł od osoby. Z kolei zwiedzanie Zamku z przewodnikiem to koszt 10 zł/os (wchodzić można, co godzinę lub dwie w zależności od dnia tygodnia).

Dziś we Wrocławiu taka pogoda za oknem, że lepiej nie patrzeć - chyba spędzę dziś więc dzień na oglądaniu albumów ze zdjęciami :) A jakie Wy macie plany?

Źródło informacji: http://www.moszna-zamek.pl/

1. Super, że pogoda Wam dopisała:) wybraliście chyba najładniejszy dzień na taką spontaniczną wyprawę. Byłam kiedyś w Mosznej, ale niestety nie zwiedziłam wnętrz. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości to nadrobię :)

1. Właściwie jedyny ładny dzień, bo od wczoraj deszcz i zimno :(

2. Zamek w Mosznej jest przepiękny! Byłam tam kilka lat temu, a że mam całkiem niedaleko, fajnie byłoby wpaść tam znów! Zwłaszcza, że Twój entuzjazm i zdjęcia kuszą dodatkowo:)

3. Zamek wygląda jak z disneyowskiej bajki, szkoda, że mam tam tak daleko...

4. O zamku słyszałam i oglądałam kiedyś zdjęcia, ale jeszcze nie miałam okazji się wybrać. W ten weekend to chyba jednak pod kocem z gorącą herbatą, książką i kotem, ewentualnie jakiś film. Coś do pośmiania się i popłakania. Polecisz coś? :)

1. Mogę Ci polecić moje ulubione komedie romantyczne: "500 dni miłości", "Była sobie dziewczyna", "Oświadczyny po irlandzku", "Amelia", "Mój chłopak się żeni" i oczywiście "Dziennik Bridget Jones". Stare filmy, ale zawsze chętnie do nich wracam :)

2. Nie znam tylko "500 dni miłości" :) Dzięki kochana!

3. Życzę miłego seansu!

5. Jakie piękne zdjęcia. Szczególnie zamek robi wrażenie. A u mnie cały dzień za oknem plucha ....

6. Cudo! Widziałam ten zamek na fotkach u koleżanki i nijak nie mogłam uwierzyć, że to u nas. Muszę się tam kiedyś wybrać. :)

7. Cudowny zamek! piękne zdjęcia :) Pozdrawiam

8. Ten zamek jest naprawdę cudowny! Parę lat temu miałam okazję go zwiedzić. :) Idealne miejsce na majówkę. :)

9. Nigdy tam nie byłam, ale po zdjęciach ....widzę,ze chyba wkrótce się wybiorę!

10. Niesamowite miejsce!

11. Ależ ślicznie tam! Z chęcią bym się wybrała :)

12. Uwielbiam ten zamek, kojarzy mi się z dzieciństwem, często jeździłam tam z rodzicami, zaliczyłam też "zdjęcie na lwie" ;) Park również jest fantastyczny, zwłaszcza w kwietniu i maju, kiedy wszystko kwitnie :)

13. Wiesz, że bardzo niedaleko mieszkam a mimo to nigdy tam nie byłam? :(

14. Widziałam miniaturkę zamku w Parku Miniatur i zrobiła na mnie duże wrażenie. Bardzo bym chciała zobaczyć zamek na żywo! Wygląda imponująco. :)

15. Ależ tam było ludzi :) Super siedzibę wybudowali sobie Thiele-Wincklerowie :)