sobota, 28 kwietnia 2012

Zabawa w 11 pytań


Giffin zaprosiła mnie do wzięcia udziału w zabawie, mającej na celu odpowiedzenie na 11 pytań, dotyczących nawyków czytelniczych. Oto i moje odpowiedzi:

1. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Zdecydowanie wieczorem, poza tym jak mnie najdzie ochota o innej porze dnia, to również nie zwlekam z czytaniem.

2. Gdzie czytasz?
W tramwaju, autobusie, na wykładzie, w poczekalni u lekarza, a najchętniej – w łóżku lub na ławce w parku.

3. W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Na pół leżąco ;)

4. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
To zależy od pory roku, pogody, mojego nastroju... Zauważyłam, że latem chętniej sięgam po lekkie obyczajówki, a zimą książki młodzieżowe/przygodowe/kryminały. Najbardziej jednak lubię literaturę latynoamerykańską.

5. Jaką książkę ostatnio kupiłaś albo dostałaś?
Jako, że ostatnio był Światowy Dzień Książki i w związku z tym sporo promocji, sporo książek mi przybyło, a wśród nich:
- „Posłaniec” Markus Zusak
- „Kwiaty na poddaszu” Virginia C. Andrews
- „Hańba” John Maxwell Coetzee
- „Niewiedza” Milan Kundera
-  „Klucz do otchłani” Jose Carlos Somoza
- „Zabić drozda” Harper Lee.
6. Co czytałaś ostatnio?
„Wielkiego Gatsby’ego” Fitzgeralda, ale o tym już niedługo.

7. Co czytasz obecnie?
„Szklaną zupę” Jonathana Carrolla, drugą część „Białych jabłek”, którymi niedawno się zachwycałam.

8. Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi?
Używam zakładek, mam zwłaszcza jedną ulubioną: jest to reprodukcja „Das 30 Tage” Hundertwassera, kupiona oczywiście w KunstHaus Wien.

9. Ebook czy audiobook?
Ani jedno, ani drugie. Czytam tylko papierowe książki.

10. Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
„Mała księżniczka” to była pierwsza książka, która mi się spodobała. Kolejne to „Tajemniczy ogród”, „Ania z Zielonego Wzgórza” i jak byłam już starsza „Harry Potter”.

11. Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, chociaż kocham się w Panu Darcym z „Dumy i Uprzedzenia”, a z Harrym Potterem przeżyłam wiele niezapomnianych przygód.


Do zabawy zapraszam  Martynę, versatile i Nikę.

3 komentarze:

  1. Wieczór to moim zdaniem najlepsza pora na czytanie. Spokój, cisza.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie się zdarza zaginać rogi w książkach x.x Wiem, nie powinnam się przyznawać XD
    M.

    OdpowiedzUsuń